Független.hu

Ember- és környezetvédelmi, internetes napilap

Első az egészség, a profit a második, mondja a marketing professzor

Posted by Suggestor - 2013. április 14. vasárnap

A University of Alberta marketing professzora, Yu Ma  az egészségesen táplálkozni vágyó emberek kiszolgáltatottságáról ír.

Fogyasztói adatokból megállapítható, hogy ha egy embernél kimutatják például, a cukorbetegséget, ellátják őt a szükséges információkkal a táplálkozásra vonatkozóan – miket kell elkerülnie -, gyakran újabb kockázatnak teszik ki. Mert az igaz, hogy a cukorbetegség és a helyes táplálkozás közötti összefüggés magyarázata adja a legnagyobb hajtóerőt a táplálkozási szokások megváltoztatásához, de nem lesz jobb helyzetben a beteg, ha  változtatás közben elhízik, mondja Ma.

„A második legfontosabb tényező (ami alig kevésbé fontos, mint a táplálkozási szokások), az ár. Ha az ár olcsó, meg fogja venni azt az élelmiszert a beteg. Nagyon sokat lehet tenni az egészséges táplálék árának leszállításával.”

Ha megváltoztatja a diabéteszes a táplálkozását, a zéróra csökkenti a cukrozott italok, ételek fogyasztását, újabb problémával szembesülhet: míg hiper-érzékenynek mutatkozik a cukorra, lehet, hogy nagy mennyiségű sót vagy zsírt fog fogyasztani, ami szívbetegség és magas vérnyomás kockázattal jár.

A cukorbeteggel az összes élelemről beszélnie kell az orvosnak, ami egészségkockázatot jelent, akár a jelenben, akár a jövőben.

További kockázatot hordoz, hogy az emberek hajlamosak kategorizálni, az élelmet két kategóriára: egészségesre és egészségtelenre osztani. És ilyenkor hajlamosak az egészséges kategóriából túl sokat fogyasztani.

Ma professzor véleménye szerint nem az hajtja az embereket az egészségtelen táplálkozásra, hogy nem szeretnének egészségesen enni. A legnagyobb akadálya ennek az egészséges élelmiszerek ára.

Megjegyzi például, hogy a több zöldség és gyümölcs fogyasztása vagy a bioélelmiszerek beszerzése nem lehetséges minden jövedelmi rétegben.

Ezen nehéz segíteni, főként, hogy még a helybéli boltok választékhiánya is akadály.

Az emberek azt hiszik, hogy a középosztály könnyen megengedheti magának az egészséges táplálkozást, de az árdifferencia az egészséges és a megszokott között egy havi élelmiszer-számlánál már jelentős lehet.

„Ha összehasonlítják az egészséges, teljes kiőrlésű kenyér árát a közönséges fehér kenyérével, költségnövekedést látnak. Ha egy családot kell eltartani, ez sokat számít.”

A vállalkozások célja a profit maximálása a marketinggel és a termékeik eladásával.

De ha már  szükségletekről és  igényekről esik szó, és  főként, az étkezési szokások megváltoztatásáról, azzal a céllal, hogy életben maradjunk, az egészség nem lehet prémium-kategória, mondja Ma professzor. Ha a vállalkozás nagyralátóbb, és társadalmilag felelős jövőképet alkot magának, rájön, mennyi előnye származhat árainak csökkentéséből, termékeinek szélesebb körű eladásából. A cégek lehet, hogy vásárlónként kisebb profitot termelnek, de több pénzt nyernek a márka erősítésével és a hírnévvel.

„Lehet, hogy feláldoznak némi rövid távú profitot, de kiépítik a márkanevüket és a jó hírüket a fogyasztók szemében, és az win-win pozíció lesz, mind a vásárlók, mind a vállalkozások számára, hosszú távon.”

Forrás: http://www.eurekalert.org/pub_releases/2013-04/uoa-mro041013.php

Reklámok

Egy hozzászólás to “Első az egészség, a profit a második, mondja a marketing professzor”

  1. Névtelen said

    “Lehet, hogy feláldoznak némi rövid távú profitot, de kiépítik a márkanevüket és a jó hírüket”
    Ez persze sohase működött a világban. Nincsen cég, amelyik ezt megengedhetné magának. A vásárlók/fogyasztók emberek, emberi gondolkodással és valódi anyagi körülményekkel. A rövid távú profit kell ahhoz is, hogy a reklámra, marketingre, a beruházási költségekre fordítsák. Csak egy nagyon tőkeerős cég tehetné meg, hogy feláldozzanak némi rövid távú profitot. A kicsik örülnek, ha valahogy életben tudnak maradni. A márkanév a legtöbb vállalkozásnak csak távoli álom, a jó hírnév pedig a nagyon nagyok kiváltsága. És nem is annyira a termékektől függ, inkább a pr munkától.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s