Független.hu

Ember- és környezetvédelmi, internetes napilap

A mandula ideális rágcsálni való

Posted by Suggestor - 2014. április 26. szombat

A mandula ideális snack.
Ezt állítják azok a ‘mandulát kutató’ tanulmányok, amelyeket az Amerikai Táplálkozástudományi Társaság tudományos ülésszakán mutatnak be a jövő héten.
Az amerikaiak 97 százaléka naponta legalább egyszer nassol: eszik valami snacket, de mintegy 40 százalékuk akár hármat-négyet is elfogyaszt a nap folyamán. Úgyhogy nem árt tudni, hogyan lehet okosan megoldani a rágcsálást.
A Louisiana Állami Egyetem kutatója arról számol be, hogy a mintegy 25 000 felnőtt közül, akiket megkérdeztek, azok, akik valamennyi mandulát ettek – vagy mandulavajat – nagyobb tápanyag mennyiséghez jutottak, jobb volt a fizikai állapotuk, mint a mandulát egyáltalán nem fogyasztóknak.
A legtöbb snack fogásként fogyasztott élelmiszer kalóriában gazdag, ám tápanyagban szegény.
Dr. Richard Mattes (Purdue University) a tápanyagokban gazdag mandulát adta snackként 2. típusú cukorbetegeinek (137 fő). A szárazon pirított, gyengén sózott mandula (250 kalóriának megfelelő mennyiségben) naponta fogyasztva csökkentette a betegek étvágyát, szabályozta a vércukor-szintjüket, eközben jelentős mennyiségű E-vitaminhoz és egyszeresen telítetlen zsiradékhoz juttatta őket. Egy hónapnyi kísérlet után a résztvevők testsúlya nem emelkedett.
Dr. Penny-Kris Etherton (Pennsylvania Állami Egyetem) egy kontrollált klinikai vizsgálatról számol be: 43 gramm mandulát, vagy azonos kalóriatartalmú és magas szénhidráttartalmú snacket adtak 52 felnőtt résztvevőnek, akiknek magas volt az LDL (‘rossz’ koleszterin) szintjük. A testsúlya egyik csoportnak sem változott, de a mandulát fogyasztók haskörfogata, hasi zsírrétege és derékkörfogata csökkent, összehasonlítva a magas szénhidráttartalmú snacket élvezőkével. Bár a vizsgálat csak hat hétig tartott, ez az előzetes eredmény is meggyőzőnek tűnik: a mandula csökkenti a hasi zsírréteget.
Egy másik klinikai vizsgálatban, amelyet terhes nők között folytattak le, 50 gramm mandula segített az elhízott terhes nőknek az egészséges súlygyarapodáson belül maradni, mert fokozta a teltségérzetüket, csökkentette az étvágyukat.
A mandulának amellett, hogy alacsony a glikémás indexe (tkp.: lassan szívódik fel), tápanyagtartalma is jelentős: értékes fehérjéket, telítő hatású diétás rostot, egyszeresen telítetlen zsírt, fontos vitaminokat és ásványi anyagokat,  E-vitamint, nagy mennyiségű magnéziumot és káliumot tartalmaz. Ez teszi kitűnő választássá: laktató, telítő hatású, védi a szívet, és nem hízlal.
Forrás: http://www.eurekalert.org/pub_releases/2014-04/pn-aaa042414.php

Hírdetés

Egy hozzászólás a “A mandula ideális rágcsálni való”

  1. uniohid said

    “… tápanyagokban gazdag mandulát adta snackként 2. típusú cukorbetegeinek (137 fő). A szárazon pirított, gyengén sózott mandula (250 kalóriának megfelelő mennyiségben) naponta fogyasztva csökkentette a betegek étvágyát, szabályozta a vércukor-szintjüket, eközben jelentős mennyiségű E-vitaminhoz és egyszeresen telítetlen zsiradékhoz juttatta őket. Egy hónapnyi kísérlet után a résztvevők testsúlya nem emelkedett.”

    “A mandulának amellett, hogy alacsony a glikémás indexe (tkp.: lassan szívódik fel), tápanyagtartalma is jelentős: értékes fehérjéket, telítő hatású diétás rostot, egyszeresen telítetlen zsírt, fontos vitaminokat és ásványi anyagokat, E-vitamint, nagy mennyiségű magnéziumot és káliumot tartalmaz. Ez teszi kitűnő választássá: laktató, telítő hatású, védi a szívet, és nem hizlal.”

    Akkor MANDULA ! : )

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

 
%d blogger ezt szereti: