Független.hu

Ember- és környezetvédelmi, internetes napilap

Az aszalt szilva része lehet a fogyókúrának

Posted by Suggestor - 2014. június 2. hétfő

Nem szívesen ajánlják az orvosok az aszalt gyümölcsök fogyasztását fogyókúra alkalmával, még ha telítő érzettel jár is.

A University of Liverpool kutatói 100 túlsúlyos és kövér, kevés rostot fogyasztó emberen tesztelték az aszalt szilva hatását: segíti vagy inkább hátráltatja a fogyást egy 12 hétig tartó kúra alatt.

Azt is vizsgálták, vajon a kevés rosthoz szokott kísérleti személyek képesek-e tolerálni jelentősebb mennyiségű aszalt szilva fogyasztását, és az  csökkenti-e  az étvágyukat.

A kísérlethez két csoportra osztották a résztvevőket: az egyik csoport naponta evett aszalt szilvát (140 grammot a nők és 171 grammot a férfiak), a másik csoportba tartozók csak tanácsot kaptak, milyen egészséges snack-et ehetnek a fogyókúra alatt.

A 12 hét alatt az aszalt szilva-fogyasztók csoportja (természetesen, az egészséges diéta részeként) 2 kilogrammot veszítettek súlyukból, és 2,5 centimétert derékbőségükből, míg a másik csoport csak 1,5 kilogrammot és 1,7 centimétert.

Különösen az utolsó négy hétben gyorsult fel az aszalt szilva-evő csoport fogyása: a nyolcadik hét után a résztvevők teltség-érzete megnőtt a szilva hatására. Érdekes, hogy a kísérleti személyek jól tolerálták a nagy adag aszalt szilvát.

Dr. Jo Harrold, a kutatásvezető megállapította, hogy “az adatok azt támasztják alá, hogy sem a súlycsökkenésnek nem árt, sem negatív mellékhatások nem jelentkeznek, ha a súlycsökkentő diéta résztvevői naponta aszalt szilvát fogyasztanak. Hosszú távon inkább kedvező hatással van az aszalt szilva a diétázók éhségérzetére, csökkenti azt és segít az étvágyuk kielégítésében – ami nem kis dolog, amikor már arról van szó, hogy meg akarjuk tartani a súlyunkat.”

Jason Halford professzor az egyetem Human Ingestive Behaviour Laboratory (Emésztés Laboratórium) igazgatója, hozzáfűzi: “Nagy kihívás fenntartani egy egészséges diétát. A friss gyümölcsök és zöldségek mellett az aszalt gyümölcsök hasznos kiegészítői lehetnek a diétának, különösen az étvágy csökkentésében jeleskednek.”

Forrás: http://www.eurekalert.org/pub_releases/2014-05/uol-epc053014.php

Egy hozzászólás to “Az aszalt szilva része lehet a fogyókúrának”

  1. Sándor said

    Ez nagyon izgalmas eredmény. Az én problémám, hogy 2-es típusú cukorbetegségem van, amellett pedig ennyi aszalt szilva nem fér bele az étrendembe, pedig fogynom jó lenne. De azért mások ne hagyják figyelmen kívül ezt, nagyon kellemes és olcsó! fogyókúrás eszközről van szó! Hajrá fogyókúrázók!

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.