Független.hu

Ember- és környezetvédelmi, internetes napilap

Mégis egészségesnek tartják a marhahúsfogyasztást

Posted by Suggestor - 2014. július 18. péntek

A táplálkozástudomány hosszas ellenzés után, legújabban mégis ajánlja a sovány marhahús fogyasztását, azzal a magyarázattal, hogy csökkenti a vérnyomást, amivel viszont a szívbetegség kockázatát csökkenti.

“Ez a kutatás bizonyítékot szolgáltat arra nézve, hogy a sovány marhahúsnak létjogosultsága van az egészséges táplálkozásban” – mondja Penny M. Kris-Etherton professzor (Penn State University). “Kimutatja, hogy a tápanyagokban gazdag, sovány marhahúst be lehet illeszteni a szívbarát diétába, mert csökkenti a vérnyomást, ami viszont a szív- és érrendszeri betegségek  elkerülését segíti.”

A magas vérnyomás diétája – betűszóval DASH, ami a Dietary Approaches to Stop Hypertension-ból jön – jelenleg gyümölcsök, zöldségek, alacsony zsírtartalmú tejtermékek és túlnyomórészt növényi forrásból származó fehérje fogyasztására bátorítja a követőit. A DASH-t az Amerikai Szívgyógyászok Szövetsége ajánlja a vérnyomás csökkentésére, a szívbetegségek kockázatának csökkentésére. Azonban a sovány marhahúst mint elsődleges fehérjeforrást fogyaszthatják a DASH-diéta követői, a gyümölcsökkel, zöldségekkel és az alacsony zsírtartalmú tejtermékkel együtt, mert hatásos a vérnyomás alacsonyan tartásában, ahogy azt a kutatók bemutatták tanulmányukban, a Journal of Human Hypertension című  folyóiratban.

Kris-Etherton és munkatársai négyfajta diétát teszteltek, az erek egészségére gyakorolt hatásuk szerint: kontrollként az Egészséges Amerikai Diéta szolgált, amely 2 deka sovány marhahúst engedélyezett naponta. A DASH diéta 3 dekát, míg a BOLD (Beef in an Optimal Lean Diet) diéta ennél lényegesen többet, napi bő 10 dekát, és a ‘feljavított’ BOLD+ diéta egyenesen 15 deka sovány marhahúst engedélyezett.

A kutatók 36 emberen (életkoruk 30 és 65 között) tesztelték a diétákat, eközben minden ember mindegyik felsorolt táplálkozási módot kipróbált, öt hétig tartva egy-egy diétát, közöttük egy hét szünettel. Minden egyes diéta kezdetén és végén megmérték a vérnyomásukat.

A BOLD+ diéta bizonyult a leghatásosabbnak a vérnyomás csökkentésében – összehasonlítva a többi diétával.

“Ebből arra lehet következtetni, hogy a teljes fehérjebevitel – és nem a fehérje típusa – a lényeges a vérnyomás-csökkentésben” – jelentették ki a kutatók.

Forrás: http://www.eurekalert.org/pub_releases/2014-07/ps-elb071714.php

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s