Független.hu

Ember- és környezetvédelmi, internetes napilap

Hogyan csökkenthetjük kockázatunkat a félelmetes Alzheimer-kórra?

Posted by Suggestor - 2015. május 23. szombat

Dr. Mercola interjúja Dr. David Perlmutterrel

Minthogy nincs kezelési mód az Alzheimer-kórra, a megelőzésére kell fektetnünk a hangsúlyt. A demencia fő okai olyan életmódi tényezők, mint az egészséges zsírok kerülése és a szénhidrátban bővelkedő étrend. Az alábbi lista tartalmazza azt a táplálkozási stratégiát, amely egészségesen tartja az agyat öreg korban is.

Kerülje a cukrot, a fruktózt (gyümölcscukrot) is, a mesterséges édesítőszerekkel, főleg az aszpartammal egyetemben, mert ez utóbbit a kutatások összefüggésbe hozták az Alzheimer-kórral.

Kerülje a glutént és a kazeint (főként a búzaglutént és a pasztőrözött tejtermékeket), de a tejzsírt, a vajat pl. NE!
A kutatások szerint a glutén negatívan hat a vér-agy gátra, és a bélfalat átjárhatóbbá teszi, ami előmozdítja a gyulladásokat és az immunrendszer hanyatlását. (Mindkettő szerepet játszik az Alzheimer-kór kifejlődésében.

Optimalizálja a bélflóráját, rendszeresen fogyasszon fermentált  – természetes módon, tejsavval savanyított – ételeket: savanyúkáposztát, kovászos uborkát, kefírt, joghurtot.

Növelje az egészséges zsírok mennyiségét, a halfogyasztást, omega-3 zsírsavak fogyasztását, amelyek védik az agyat.

Csökkentse össz-kalória fogyasztását, és/vagy böjtöljön időről időre (pl. 12 óra szünetet tartva két étkezés között). Ez a fajta böjtölési mód erőteljes megoldás, emlékezteti a szervezetét arra, hogyan kell elégetni a zsírt, gyógyítja az inzulin és leptin rezisztenciát, amelyek hozzájárulnak az Alzheimer-kór kifejlődéséhez.

Növelje magnézium szintjét, mert a kutatások szerint a megnövelt magnézium szint csökkenti az Alzheimer-kór tüneteit. Sajnos, a legtöbb magnézium táplálékkiegészítő nem tudja átlépni a vér-agy gátat.

Egyen tápláló ételeket, folátban és cinkben gazdagot. A friss zöldségek a legjobb folátforrás.
Viszont ne szedjen folát táplálékkiegészítőt, mert azok rossz minőségű, szintetikus anyagok. A kutatók szerint a cinkhiány hozzájárul az Alzheimer-kórhoz, mert cink hiányában akkumulálódnak a defektes fehérjék.

Amennyire csak lehet, kerülje a környezeti méreganyagokat, kemikáliákat. Az Alzheimer-kór előfordulásának gyakoriságát előmozdították a génmódosított élelmiszerek (az USA-ról van szó – a szerk.), a glifozát, amely magához köt fontos tápanyagokat, például a cinket.

A táplálkozással kapcsolatos tanácsok mellett Dr. Perlmutter felhívja a figyelmet a helyes életmódra:

az elegendő mozgásra, elegendő alvásra, amelyek hiánya mind az Alzheimer-kór malmára hajtja a vizet,

a stressz oldására, mert négy Alzheimer-kóros beteg közül hármat súlyos érzelmi stressz ért a diagnózis előtt két éven belül.

Optimalizálják D-vitamin szintjüket, tanácsolja – biztonságos napozással. (A D-vitamin szintnek 50-70 ng/ml között kell lennie.) A D-vitamin egy olyan anyagot mozgósít az agyban, amely védi az agysejteket, kijavítja a károsodottakat. Ezen kívül gyulladás-ellenes és immunserkentő hatású.

Szervezetüket tisztítsák meg a higanytól (amalgám-tömések) és az alumíniumtól. Sok Alzheimer-betegnek magas alumínium-szintet találtak az agyában. Alumínium-források: az izzadásgátlók, a tapadásgátló bevonatú edények, az oltások.
Kerüljék az influenza oltást, mert a legtöbb higanyt és alumíniumot tartalmaz, amelyekről köztudott, hogy idegmérgek és az immunrendszerre toxikus hatásúak.

Kerüljék a gyógyszereket, főleg az anticholinergeket, a statinokat és a benzodiazepineket. Az a gyógyszer, amelyik blokkolja az acetilkolint, egy idegi jelátvivőt, növeli a demencia – elbutulás – kockázatát.
Ilyen gyógyszerek még: egyes fájdalomcsillapítók, antihisztaminok, alvást segítő gyógyszerek, bizonyos antidepresszánsok, inkontinencia-gyógyszerek.
A statinok azért problematikusak, mert elnyomják a koleszterin-szintézist, kiürítik az agyból a koenzim Q10-et, így nem tudja szállítani a szervezet az agyba az esszenciális zsírsavakat és zsírban oldódó vitaminokat.
A kutatások azt mutatják, hogy a benzodiazepinek – Valium, Xanax, Ativan pl. – , amelyeket szorongásra vagy álmatlanságra szednek, 50 százalékkal megnövelik a kockázatát az Alzheimer-kórnak, különösen, ha hosszú időn át használják.

Az utolsó jó tanács: használja az agyát minél többet, nap mint nap. Különösen, ha  valami újat tanulunk, például egy új nyelvet vagy egy hangszeren játszani, nagyban csökkenti az Alzheimer kockázatát.

Forrás: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2015/05/23/dementia-care.aspx?e_cid=20150523Z2_DNL_art_1&utm

 

Reklámok

4 hozzászólás to “Hogyan csökkenthetjük kockázatunkat a félelmetes Alzheimer-kórra?”

  1. Gyuri said

    “Az utolsó jó tanács: használja az agyát minél többet, nap mint nap. Különösen, ha valami újat tanulunk, például egy új nyelvet vagy egy hangszeren játszani, nagyban csökkenti az Alzheimer kockázatát.”

    Amellett, hogy ésszerűen megválogatjuk, mit veszünk magunkhoz, ez utóbbival tehetünk a legtöbbet.
    Nemcsak az Alzheimer-kór ellen.

  2. uniohid said

    “…az egészséges zsírok kerülése …” – ???

    • Gyuri said

      Igen, az egészséges zsírok kerülése vezethet az Alzheimer kialakulásához.
      Viszont a szénhidrátban bővelkedő étrenddel kötözködnék.
      Nem először látom, hogy egy kalap alá veszik a keményítőt és a finomított szénhidrátokat a zöldségekben, gyümölcsökben található szénhidrátokkal. A cikkben szintén ellenjavallatként említett magas fruktózfogyasztás is akkor válik veszélyessé, ha finomított fruktózt fogyasztunk, nem pedig akkor, ha teljes értékű gyümölcsöt.
      A szegény jó szándékú laikus meg legyen csak megkeverve.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s