Független.hu

Ember- és környezetvédelmi, internetes napilap

Meg akarja győzni az embereket? arról beszéljen, mit szeret

Posted by Suggestor - 2015. július 1. szerda

Ha meggyőzésről van szó, sokkal több követőre találhat, ha inkább elmondja, mi az, amit szeret, és nem a példájával – a tevékenységével akar követőkre szert tenni.

A University of Chicago Üzleti Iskolája azt találta, hogy az emberek szívesebben csatlakoznak mások preferenciáihoz, mint mások tevékenységéhez. Más szóval, az emberek azt akarják szeretni, amit mások szeretnek, de azt akarják csinálni, amit ők maguk akarnak.

A tanulmányban, melynek az a címe: “Words Speak Louder: Conforming to Preferences More Than Actions,” (A szavak hangosabban szólnak: inkább a preferenciákhoz csatlakozunk, mint a tettekhez), Ayelet Fishbach professzor és munkatársai beszámolnak kísérleteikről.

Hat kísérletet terveztek, olyan hétköznapi tevékenységekről volt szó, mint rágógumi-márka választás, vásárlás a boltban, egy ‘menő’ formájú korsó kiválasztása, és egy kutyáról készült videó megtekintése a YouTube-on.

“Megfelelni az elvárásoknak, ez nagyon mélyen gyökerezik az emberi pszichológiában” – mondja Fishbach professzor. “Amikor az ember konform, akkor ahhoz hasonul, amit mások szeretnek. Ha meg akarja győzni az embereket, arról kell beszélnie, mit szeret, nem arról, hogy mit csinál.”

Az emberek azért követik mások választását (preferenciáját), legalább részben, mert mások ítéletét úgy veszik, mint a sajátjukat, a kísérletek alapján erre a következtetésre jutottak a kutatók. Továbbá azt is állítják, hogy amikor az emberek úgy viselkednek, mintha nem lennének konformak, nem akarnának hasonulni, a motivációjuk akkor is a hasonulás lehet: koordinálni vagy kiegészíteni akarják tevékenységükkel mások tevékenységét.

Például, ha az ember végignézi, hogyan eszik a barátja zabkását reggelire, úgy érzi, mintha ő maga is zabkását evett volna, és most valami mást választ, például omlettet. De mentálisan megosztotta barátja preferenciáját, és azt mondja, jobban szereti a zabkását, mint az omlettet.

Még ha mások választásairól (preferenciáiról) és tevékenységéről rendelkezésre is állnak ugyanazon időben az információk (például egy online shopping lista a legkelendőbb és a legkedveltebb termékekről), az emberek jobban szeretik azt követni, amit mások szeretnek, mint amit mások vásárolnak.

A kutatásnak az online vásárláshoz, a média marketinghez és a politikai kampányokhoz is van köze. Aki el akar adni, annak össze kell gyűjtenie, mit lájkolnak a Facebook-on, nem pedig információt gyűjteni arról, hogy mit vásárolnak, mit esznek vagy mit használnak.

Ennek megfelelően, úgy kell bemutatni egy terméket, hogy ‘ezt mindenki szereti’, és nem úgy, hogy ‘mindenki ilyet vesz’.

Forrás: http://www.eurekalert.org/pub_releases/2015-06/uocb-tic062915.php

Reklámok

2 hozzászólás to “Meg akarja győzni az embereket? arról beszéljen, mit szeret”

  1. István said

    Nagyon érdekes!

  2. uniohid said

    “Ennek megfelelően, úgy kell bemutatni egy terméket, hogy ‘ezt mindenki szereti’, és nem úgy, hogy ‘mindenki ilyet vesz’.” : )

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s