Független.hu

Ember- és környezetvédelmi, internetes napilap

A nagy családok gyermekei többnyire elmaradnak tanulásban, viselkedésben a többiek mögött

Posted by Suggestor - 2016. január 12. kedd

„A családoknak mennyiség-minőség problémával kell szembe nézniük: ha növekszik a család nagysága, csökken szülői részről a beruházás mértéke, ezzel együtt csökken a gyermek teljesítménye a kognitív teszteken és a szociális viselkedést mérő teszteken.”

“Fontos megjegyezni, hogy eredményeink szerint ezek a negatív hatások nem átmenetiek, nem csak a születést követően állnak fenn, hanem egész gyermekkorban” – írják a University of Houston kutatói.

Sőt, egészen a fiatal felnőttkorig, a munkába állásig fennállnak a negatív hatások, és ez megint csak a korai gyermekkori hatások fontosságára irányítja a figyelmet.

„Sok mindennek, ami gyermekkorban történik, elhúzódik a hatása, ez befolyásolja amazt, ami később történik a gyerek életében” – mondja a kutatás vezetője, Chinhui Juhn professzor, közgazdász.

Mostanáig a kutatások a felnőttkort elérése utáni adatokra támaszkodtak, ez a kutatás viszont gyűjtötte az adatokat a gyermek egész gyerekkorán keresztül, és összehasonlította az idősebb gyerek eredményeit a kistestvére születése előttivel.
Úgy találták, hogy az érkező újabb gyermek csökkentette a ‘szülői beruházás’ mértékét.

Ezt a kategóriát úgy értelmezik, hogy kevesebb időt töltenek a gyermekekkel, kevesebb érzelem-nyilvánítás jut nekik, kevesebb erő és erőforrás jut a lakókörnyezet biztonságosságára és kevesebb pénz könyvekre és más anyagi dolgokra.

De – meg kell mondani -, hogy az eredmények nem teljesen egyöntetűek. Azok a gyermekek, akiknek az anyjuk az AFQT teszten (Armed Force Qualification Test) átlag felett teljesített, kevésbé érintettek. (Az AFQT jó közelítője a társadalmi-gazdasági tényezőknek.)
Azok az anyák, akik alacsony pontszámot értek el a teszten, nagy valószínűséggel szegények voltak, akik magasabb pontszámot, azok magasabban képzettek, és jómódúak.

A kutatás magyarázatot adott néhány furcsaságra is: egy 2005-ös norvég kutatás nem talált negatív összefüggést a családok nagysága és a gyermekek tanulmányi előmenetele vagy munkaerő-piaci helyzete között.

Norvégiában a szociális támogatás mértéke és a társadalompolitika csökkenthette a család nagyságának hatását, mondják a kutatók.

„Az USA-ban nagyobb befolyása lehet a szülői beruházásnak, mert a fiatalok egy jelentős része, főleg az alacsonyabb jövedelmű családból származók, gyakran oda jutnak, hogy nem fejezik be a középiskolát.”

„Ha jómódban élő családból származol, néhány tényező ezek közül a dolgok közül nem számít. Amikor jön a második gyerek, kevesebb lesz az idő és a figyelem. De egy olyan környezetben, ahol több erőforrás van, ez nem jelent akkora hátrányt.”

Forrás: http://www.eurekalert.org/pub_releases/2016-01/uoh-set011116.php

2 hozzászólás to “A nagy családok gyermekei többnyire elmaradnak tanulásban, viselkedésben a többiek mögött”

  1. uniohid said

    Úgy gondolom, csak “többnyire”.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s