Független.hu

Ember- és környezetvédelmi, internetes napilap

Már három, alváshiányos éjszaka után sem segít a koffein

Posted by Suggestor - 2016. június 14. kedd

Az Amerikai Alvástudományi Orvosi Akadémia (American academy of Sleep Medicine) kutatásából kiderül, hogy a koffein nem képes hosszú távon megakadályozni a teljesítmény romlását.

Éjszaka öt órára korlátozták a kutatás folyamán a résztvevők alvásidejét, és három ilyen éjszaka után már a koffein sem tudta fenntartani az éberséget és a teljesítményt – mondják a kutatók.

Az eredmények azt mutatják, hogy a koffein – a placebóval ellentétben – az első két napon javította a PVT-t (Psychomotor Vigilance Task), de a harmadikon már nem volt képes rá. Ez a kutatókat is meglepte.

“Fontos ez az eredmény, mert a koffeint széles körben használják a teljesítmény csökkenése ellen – korlátozott idejű alvás esetén. Eszerint a kutatás szerint azonban, ugyanaz az adag koffein már nem elég ahhoz, hogy megakadályozza a teljesítménycsökkenést több napos alváshiány esetében” – mondta Tracy Jill Doty (Walter Reed Army Institute of Research), az egyik szerző.

A 48 egészséges személyből álló csoportnak öt (munka)napon át öt óra időtartamra korlátozták az alvásidejét. A résztvevők vagy 200 milligramm koffeint vagy placebót kaptak naponta kétszer, és ébrenlétük alatt óránként kitöltették velük a PVT-t, a hangulati profilt és az álmossági skálát. Az éberségi tesztet naponta hatszor csinálták meg.

Az írás a Sleep folyóiratban jelent meg.

Forrás: http://www.eurekalert.org/pub_releases/2016-06/aaos-chl061316.php

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s