Független.hu

Ember- és környezetvédelmi, internetes napilap

Mennyi fizikai aktivitással lehet ledolgozni 8 óra ülés negatív hatását?

Posted by Suggestor - 2016. július 30. szombat

A The Lancet-ben megjelent kutatás szerint, amely egymillió ember adatait összesítette, legalább egy óra ütemes gyaloglásra vagy kerékpározásra van szükség ahhoz, hogy kiküszöböljük a korai halál kockázatát, ha nyolc óra üléssel járó munkát végzünk.

A legaktívabbak 5,6 km óránkénti sebességgel gyalogoltak vagy 16 km óránkénti sebességgel kerékpároztak, legalább egy órát naponta. 

A kutatók négy egyenlő létszámú csoportba osztották az embereket aszerint, mennyire aktívak: a legkevesebb a napi 5 perc, a legtöbb 60-75 perc volt.

Érdekes eredmény, hogy azoknak az embereknek, akik napi nyolc órát ültek a hivatalban, de fizikailag aktívak voltak, sokkal kisebb volt a halálozási kockázatuk, mint azoknak, akik kevesebbet ültek ugyan, de nem voltak fizikailag aktívak.

Ez arra utal, hogy a fizikai aktivitás rendkívül fontos, akármennyit ülünk is.

A napi nyolc órát ülés megnövekedett halálozási kockázata egyszerűen eltűnt azoknál az embereknél, akik minimum egy órát naponta fizikai aktivitásnak szenteltek.

Ehhez képest a WHO – az Egészségügyi Világszervezet – vezérfonala azt ajánlja, hogy a felnőttek hetente legkevesebb 150 percet töltsenek fizikai aktivitással, ami nem éri el a napi 60 percet.

Sok az aggodalom korunk ülő életmódja, az azzal járó egészségkockázat körül” – mondja Ulf Ekelund professzor, a Norvégiai Sporttudományi Iskola és a Cambridge-i Egyetem oktatója, a tanulmány vezető szerzője.

„Pozitív az üzenetünk: lehet csökkenteni, sőt: semlegesíteni a kockázatot, ha eléggé aktívan mozgunk, anélkül, hogy sportolnunk kellene.”

Sok ember számára azonban, akik autóval vagy tömegközlekedéssel járnak hivatalba, elkerülhetetlen a hosszú időn át ülés. Nem tudjuk eléggé hangsúlyozni, hogy ezeknek az embereknek kiváltképpen fontos a mozgás. Akár ebédidőben elmehetnek egy szaporább sétára vagy reggel egyet futni, esetleg biciklivel járhatnak munkába. Mozgásból az egy óra naponta az ideális, de ha ez nem megoldható, legalább valamennyi mozgást iktassanak be minden nap, hogy csökkenjen a kockázatuk.”

Forrás: http://www.eurekalert.org/pub_releases/2016-07/tl-tlo072616.php

Egy hozzászólás to “Mennyi fizikai aktivitással lehet ledolgozni 8 óra ülés negatív hatását?”

  1. uniohid said

    “Mozgásból az egy óra naponta az ideális, de ha ez nem megoldható, legalább valamennyi mozgást iktassanak be minden nap, hogy csökkenjen a kockázatuk.”

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s