Független.hu

Ember- és környezetvédelmi, internetes napilap

Londoni mese a Közlekedési Múzeumról

Posted by Suggestor - 2017. február 13. hétfő

Átvétel a greenfo.hu-ról

A (londoni) gyűjtemény a XX. század elején kezdett el fejlődni, de az első igazi múzeumot a Clapham High Street-en, egy használaton kívüli villamos kocsiszínben rendezték be 1963-ban.

10 évig volt itt, majd 1973 és 77 között egy történeti parkba került Brentfordba. Onnan azonban 1977-ben – pontosan a történeti park (a fél városligetnyi Syon park) történeti rehabilitációja miatt kellett elköltöznie.

A Syon park 1431 óta létezik, mint monostorkert indult és korának legnagyobb tájképi kerttervezője, Capability Brown alakította át 1754-ben hercegi tulajdonosa számára.

A köz számára 1837 után lett látogatható. Nem csak történeti kert státusza, hanem természetvédelmi területi státusza is van.

A Városligetnek egyik sincs.

A történeti kert státuszt “érthetetlen” módon még 2012-ben megakadályozták az akkor még létező KÖH-ben, pedig addigra elkészült egy felterjesztés és egy előzetes történeti dokumentáció.

Ma már tudjuk, miért.

Pedig 2013-ban ezzel a lépéssel akarták megünnepelni az örökségvédők (és a város) azt, hogy a Szépítő Bizottság Heinrich Nebbien pályázati tervére bólintott rá 200 éve.

A terv nem tartalmazott múzeumot. Viszont hatalmas lépés volt a város “világvárossá” válásának folyamatában, s az első értékelhető eredmény a József Nádor által gründolt bizottmány életében.

Az egyre dagadó londoni közlekedési gyűjteményt szükségmegoldásként helyezték a Syon park – azelőtt hadikórházként működő – épületeibe 4 évre.

A High Street-i remizből ugyanis piac lett. 1977-ben az elköltöztetés a parkból meg is történt.

A közlekedési múzeum jelenleg a Covent Garden metróállomás mellett, egy régi viktoriánus virágpiac területén helyezkedik el. A fém és üvegszerkezetű csarnokot 1971-ben hagyta el a virágpiac, a múzeum pedig 1980-ban nyitotta meg itt újra a kapuit.

A múzeumhoz 1999-ben egy külön látogatható depót is fejlesztettek Actonban (Nyugat Londonban).

London tehát így fejleszt Közlekedési Múzeumot. Okosan. Régi csarnokok újraértelmezésével. Remizből, virágpiacból, raktárcsarnokból. A parkból meg még jobb park lesz.

Dehát London egy szegény város. Budapest meg kőgazdag

– írta Bardóczi Sándor.

Forrás: http://greenfo.hu/hirek/2017/02/07/eltunt-a-kozlekedesi-muzeum

 

Reklámok

2 hozzászólás to “Londoni mese a Közlekedési Múzeumról”

  1. Sándor said

    Kíváncsi lennék arra is, hogy miért a Közlekedési Múzeumot bontották le ilyen rekord idő alatt és maradt még mindig ott, érintetlenül például a Petőfi Csarnok. :-/

  2. uniohid said

    “London tehát így fejleszt Közlekedési Múzeumot. Okosan. Régi csarnokok újraértelmezésével. Remizből, virágpiacból, raktárcsarnokból. A parkból meg még jobb park lesz.

    Dehát London egy szegény város. Budapest meg kőgazdag”

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s