Független.hu

Ember- és környezetvédelmi, internetes napilap

A szentgotthárdi Opel-gyárnak itt a vége?

Posted by Suggestor - 2020. november 20. péntek

Átvéve a napi.hu-ról

Szabó Dániel,

2020. november 19.

Nem fordít több pénzt a belső égésű motorok fejlesztésére a Peugeot-Citroën (PSA) gyártója, a döntés magyar vonatkozása, hogy Szentgotthárdon az Opel-gyár a cég tulajdona, így azt lassú halálra kárhoztatták. Németország még támogatja a cégeket, de vagy váltás jön, vagy üzembezárás.

Carlos Tavares, a PSA csoport vezetője a Reuters Automotive Summit konferencián az EURO7-es kibocsátási norma bevezetésével indokolta, hogy már nem ölnek pénzt a benzinmotorok fejlesztésébe.

A 2025-ben életbe lépő szabályozás gyakorlatilag lehetetlenné teszi belső égésű motorral szerelt autók forgalomba helyezését az unióban. A határidő csak látszólag távoli, a többi gyártónak is rövidesen döntenie kell a belső égésű motorok sorsáról – kezdi cikkét a témáról a Magyar Nemzet.

A PSA csoport nemcsak a Peugeot-Citroen márkák esetében jelzésértékű: a csoport és az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles 2021 első negyedévében egyesül, és a létrejövő új márka, a Stellantis a világ 4. legnagyobb gyártója lehet.

A döntés magyar vonatkozása, hogy a kizárólag belső égésű motorokat gyártó üzemeik közé tartozik a szentgotthárdi Opel is.

A német márka 2017-től a PSA-csoport részeként működik, az idei év elejétől gyártják üzemükben azt a háromhengeres, 1,2 literes, turbófeltöltős benzines motort, amelyből a gyár kapacitása évi 350 ezer darab elkészítését teszi lehetővé, viszont sokáig már ezekre a motorokra sem lesz szükség.

Az autógyárak a szűk határidő miatt már kormányzati segítséget kértek: a német cégek egyezkedtek Angela Merkel kancellárral.

Kialkudtak egy kompromisszumot is: a személyautók esetében az elektromos meghajtás a prioritás, ahol a vásárlóknak jelentős támogatásokat adnak. De a teherautók és speciális sürgősségi járművek esetében a flottacsereprogramok révén valósítják meg a gyors átállást a jelenleg leginkább környezetbarát hajtásra.

Magyarul támogatják a kamionos cégeket a régebbi, korszerűtlen járművek EURO6-osra cserélésében. Ez azt jelenti, hogy a haszonjárműveket gyártó vállalkozások – mint például a VW-csoporthoz tartozó MAN vagy Scania – munkához és bevételhez jutnak a következő években.

A motoralkatrészek beszállítóit pedig támogatja a kormány a gyárbezárások levezénylésében.

Forrás: https://www.napi.hu/magyar_vallalatok/autoipar-motorgyartas-opel-szentgotthard-euro-7-psa.717909.html

2 hozzászólás a “A szentgotthárdi Opel-gyárnak itt a vége?”

  1. Tamás said

    Az érdeklődők a gyár történetét a hivatalos oldalon találhatják meg:

    https://int-media.opel.com/en/company/associated-facilities/szentgotthard

  2. Névtelen said

    30 év… 1990-ben alapította a General Motors és a RÁBA a szentgotthárdi vállalatot és ’92-ben kezdődött meg a gyártás. És ez a harminc év “unalmasan” telt el – a jó értelemben. Nem voltak nagy balesetek, botrányok, környezeti katasztrófák. Igazi németes, jóléti nyugalom.

    Most hogy gyászoljuk a szentgotthárdi gyárat, emlékezzünk is rá büszkén és legyünk boldogok, hogy nekünk, magyaroknak is sikerülhet és sikerül ilyen hosszan sikeresen üzemeltetni egy ilyen gyárat. Ezt köszönjük az Opelnek és az Ott Dolgozóknak is! Szép 30 év volt!

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.