Audi-vezér: Nem nekünk kellene állami támogatást adni, hanem a vendéglátósoknak
Posted by Suggestor - 2021. január 3. vasárnap
hvg.hu/MTI
2021. január. 02.
Az Audi vezérigazgatója szerint az autóipari cégek túlélik a válságot, a vendéglátóipari cégek nem.
“Nem helyeslem az autóipar további támogatását” – fogalmazott Markus Duesmann, az Audi vezérigazgatója a Süddeutsche Zeitung lapnak adott interjúban. “A koronavírus-válság megfosztott bennünket teljesen a nyereségünktől. Oké, rendben van. De ezt szinte minden vállalatunk – a gyártókat és a beszállítókat is beleértve – túl fogja élni” – mondta.
Nem így viszont a vendéglátóiparban és a rendezvényszervezők esetében, ahol nagyon sok cég végleg kénytelen lesz lehúzni a rolót. “Ez nagyon bánt engem. Ez egyszerűen tragédia. Az, hogy mi elveszítjük a forgalmunk tíz százalékát, az nem tragédia. Túltesszük magunkat rajta és minden megy tovább a régiben.”
Euró- és forintmilliárdok
A német kormány novemberben döntött, hogy 3 milliárd eurót biztosít az ország autóiparának. Ezzel már 5 milliárd euróra emelkedett az állami támogatás összege, amellyel a gyengélkedő ágazatot próbálja versenyképessé tenni Németország.
Egymilliárd euró jut ebből a csomagból az elektromos autóipar támogatására – hangsúlyozta a berlini kormányszóvivő. Steffen Seibert elmondta-, hogy a kormány “hosszú távú strukturális változást” akar elérni ezzel a támogatással. “Tudjuk, hogy az ágazat nehéz helyzetben van, és ez több százezer ember munkahelyét fenyegeti” – mondta Peter Altmaier gazdasági miniszter.
Korábban Angela Merkel kancellár összehívta az iparág vezetőit és a szakszervezetek képviselőit, hogy tisztázzák a nehéz helyzetet, amelyet elsősorban a pandémia okoz, de nem csak az.
A német autóipar versenyképessége csökken, különösen az elektromos autók terén nő a lemaradás. Mi sem mutatja ezt jobban minthogy az amerikai Tesla Berlin környékén építi új, elektromos autókat gyártó üzemét. Ilyen kihívás évtizedek óta nem érte a németek autóiparát.
Franciaország hasonló gondokkal küzd – ott Emmanuel Macron elnök 8 milliárd eurós támogatást nyújtott az autóiparnak.
A magyar kormány pedig előszeretettel támogatja az autóipari multik beruházásait. Ami azt illeti, épp a győri Audi kapta a legtöbb állami támogatást a munkabérekhez és az árbevételhez képest. A cégcsoport egy győri munkahelyére négyszer annyi közpénz jut, mint egy németországira.
(A továbbiakat az alábbi linken olvashatja)
Névtelen said
😦