Független.hu

Ember- és környezetvédelmi, internetes napilap

Nem bírja a szegedi villamoshálózat a tram-train okozta terhelést

Posted by Suggestor - 2021. október 7. csütörtök

444.hu

Csurgó Dénes

2021. október 6., szerda 20:16

Nyolc hét múlva indulna a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő villamos-vasút hibrid, a tram-train, viszont csak most jutott eszébe a projektért felelős Szegedi Közlekedési Kft.-nek, hogy ellenőrizze, vajon bírja-e a szegedi villamosközlekedést ellátó áramfejlesztő a megnövekedett terhelést. Amint azt a Szegeder.hu írja, kiderült, hogy nem.

A portál szerint ez a szegedi önkormányzat pénzügyi és vagyongazdálkodási bizottságának szerdai ülésén Kovács Tamás gazdasági alpolgármester előterjesztéséből derült ki. Eszerint

a vasútvillamos beruházási projekt során a Szegedi Közlekedési Kft. meglévő infrastruktúrájára adottságként tekintett a beruházó, és ez miatt nem vizsgálta a meglévő szegedi szakaszon az áramellátás maximális terhelhetőségét.””A próbafutások során megállapításra került, hogy a tram-train vasútvillamos-járművek használatakor lényegesen több az áramfelvétel, mint a PESA villamosok esetén, ezért az áramalakítók fejlesztésére, átalakítására van szükség”.

A fejlesztésre a MÁV ad 70 millió forint támogatást a közlekedési vállalatnak, amely már meg is bízott két céget a feladat elvégzésével. Sőt, az egyik céggel, a LÁET Kft.-vel szeptember közepén már szerződést is kötöttek. Mivel viszont a két szerződés együtt több mint 50 millió forint értékű, azokról még pénteken szavaznia kell a közgyűlésnek.

A MÁV és a szegedi közlekedési vállalat közötti támogatási szerződés szerint a hálózat fejlesztését december 31-ig kellene elvégezni, ami a Szegeder.hu cikke szerint azért különös, mert addigra már elvileg járnia kellene Hódmezővásárhely és Szeged között a tram-trainnek.

Forrás: https://444.hu/2021/10/06/nem-birja-a-szegedi-villamoshalozat-a-tram-train-okozta-terhelest

Egy hozzászólás a “Nem bírja a szegedi villamoshálózat a tram-train okozta terhelést”

  1. Gábor said

    Attól tartok, hogy a nagyrészt az elmúlt 50-60-70 évben épült elektromos hálózat még nagyon sok másra nem lesz képes.
    Például a rengeteg, egyre több és több légkondicionáló berendezés ellátására elektromos energiával.
    És az elektromos autók számára kialakított, egyre több, szükségszerűen nagy teljesítményigényű töltőállomás ellátására.
    A lakásokban és munkahelyeken is folyamatosan szaporodó elektronikus eszközök fogyasztásai önmagukban nem nagyon nagyok, de a nagyon sok kicsi már nagyon sokra megy. A gázproblémák miatt sokan szereltetnek be elektromos fűtést, lényegesen nagyobb elektromos energia szükséglettel.
    A fő kérdés nem is az, hogy tudunk-e elegendő elektromos energiát (“áramot”) termelni (nem tudunk, de veszünk külföldről), hanem az, hogyan tudnánk a villamosenergia-hálózat infrastruktúráját (távvezetékek, vezetékek, állomások stb.) lecserélni. Lehetőleg gyorsan, környezetbarát módon és olcsón. Véleményem szerint a három igény közül egyikre sincs megoldás.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

 
%d blogger ezt szereti: